RRA je organizovala radionicu koja je imala za cilj da učesnicima detaljno i praktično objasni ključne marketinške principe, koji su od suštinskog značaja za razumevanje startap kulture, čije prednosti – poput kreativne slobode i direktnog odnosa sa klijentima – uz efikasnu primenu pomenutih principa omogućavaju dobro plasiranje na tržištu.
U okviru radionice obrađene su teme:
- Pozicioniranja, odnosno pronalaženja “brisanog prostora” na tržištu.
- Brendiranja, tj. stvaranja i oblikovanja identiteta startapa, sa ciljem izdvajanja na tržištu.
- Digitalnog marketinga, drugim rečima, promocije startapa i njegove ponude putem interneta.
A kroz niz uspešnih primera iz prakse, učesnicima je ukazano je na važnost strateškog marketinga i rezultate dobijene primenom obrađenih koncepata.
Detaljno i kroz konkretne studije slučaja, obrađene su sledeće oblasti:
- Stilovi upravljanja startapima i važnost prepoznavanja stila sopstvenog startapa.
- Kategorije startap, konkretno, čime se startap bavi.
- Vrednosti iz perspektive kupaca, odnosno, koje probleme im startap rešava.
- Pozicioniranje konkurenata kao i diferenciranje u odnosu na njih.
- Razlike između pozicioniranja i brendiranja.
- Izbor kanala komunikacije preko interneta.
- Planiranje sadržaja i njegovo prilagođavanje kanalu komunikacije.
- Kreiranje marketinških kampanja i njihove ključne koncepte.
- Planiranje budžeta za oglašavanje.
- Alati za analizu podataka i rezultata.
- Najčešće greške u kreiranju prvih kampanja.
Kroz praktične zadatke, učesnici su imali priliku da primenom naučenog tokom radionice kreiraju plan za dobro pozicioniranje startapa, kao i plan marketinške kampanje.
Ova aktivnost se realizuje u okviru projekta „Podizanje kapaciteta Regionalnog inovacionog startap centra Stara Pazova“, koji sprovodi Regionalna razvojna agencija Srem u saradnji sa Naučno-tehnološkim parkom Beograd.
Projekat se realizuje u okviru Programa „Podizanje kapaciteta regionalnih inovacionih startap centara u saradnji sa Naučno tehnološkim parkovima”, na inicijativu Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, uz podršku Fonda za inovacionu delatnost.